• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
پنج شنبه 27 مرداد 1401
کد مطلب : 168968
+
-

قهرمانی بی‌دردسر  آزادکاران جوان

با یک طلا و 3برنز در 5وزن اول و 3فینالیست در 5وزن دوم، تیم ایران قهرمان کشتی آزاد جوانان جهان شد

قهرمانی بی‌دردسر  آزادکاران جوان

مسابقات قهرمانی جوانان جهان در رشته کشتی آزاد با قهرمانی زودهنگام شاگردان محسن کاوه همراه بود. با اینکه در روز اول کشتی‌گیران ایران تنها در یک وزن فینالیست شدند، ولی در روز دوم با نمایشی خیره‌کننده در 3وزن به دیدار نهایی رسیدند.

شروع بد
روز نخست مسابقات جهانی کشتی آزاد با اتفاقات متعدد و البته ناخوشایند برای جوانان کشتی ایران همراه بود. شکست محمدرضا آذرپیرا درحالی‌که یکی از امیدهای اصلی کسب مدال طلا به شمار می‌رفت و شکست 3کشتی‌گیر ایران در مقابل آمریکایی‌ها سبب شد تا بسیاری تصور کنند عنوان قهرمانی برای تیم ایران از دست رفته است. اما در روز دوم رقابت‌ها کشتی‌گیران ایرانی نمایش فوق‌العاده‌ای داشتند. تنها نماینده 5وزن اول ایران که به فینال رسیده بود، مدال طلا گرفت و 3کشتی‌گیر دیگرمان به مدال برنز رسیدند. نمایندگان 5وزن دوم هم در دیدارهای رودررو مقابل کشتی‌گیران آمریکا پیروز شدند تا تیم ایران برای کسب عنوان قهرمانی تیمی در شرایط بهتری نسبت به حریف خودش قرار گیرد.

طلای سبحان
سبحان یاری نخستین طلایی ایران در رقابت‌‌های جهانی بود که در فینال با یک کشتی حساب‌شده با نتیجه 5 بر صفر حریف ارمنستانی خودش را شکست داد و به‌عنوان قهرمانی وزن 79کیلوگرم رسید. احمد محمدنژاد جوان در وزن 57کیلوگرم، حسین محمدآقایی در وزن 70کیلوگرم و امیرعلی آذرپیرا در وزن 97کیلوگرم نیز 3کشتی‌گیری بودند که روی سکوی سوم جهان ایستادند. کادر فنی علاوه بر طلای آذرپیرا حساب ویژه‌ای روی کسب مدال طلای احمد محمدنژاد جوان باز کرده بود که این اتفاق رخ نداد. آذرپیرا قهرمانی امیدهای جهان را داشت و احمد جوان هم قهرمان جام تختی بود که تا یک‌قدمی ملی‌پوش‌شدن در رده سنی بزرگسالان هم پیش رفت ولی در آخرین مرحله انتخابی موفق نبود و در نهایت ملی‌پوش تیم ملی جوانان در وزن اول شد.

پایان خوش
آرمین حبیب‌زاده در وزن 61کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در وزن 92کیلوگرم و امیررضا معصومی در وزن 125کیلوگرم 3کشتی‌گیر ایران بودند که در روز دوم رقابت‌های جهانی به فینال رسیدند. آرمین حبیب‌زاده کشتی‌های بی‌نقصی گرفت و نخستین فینالیست ایران در 5وزن دوم بود. امیرحسین فیروزپور شرایطی شبیه احمد محمدنژاد جوان داشت، او هم تا مرحله نهایی انتخابی تیم ملی بزرگسالان پیش رفت و با سد محکمی به نام کامران قاسمپور مواجه شد. بنابراین به دوبنده تیم ملی در وزن 92کیلوگرم نرسید و به تیم ملی جوانان بازگشت. فیروزپور با کلاس بالای کشتی‌اش به‌راحتی تا فینال مسابقات جهانی جوانان پیش رفت. در دسته فوق‌سنگین هم امیررضا معصومی که ‌نخستین‌بار است در تیم جوانان ‌حضور دارد، در حالی به فینال مسابقات رسید که سال گذشته قهرمان نوجوانان جهان شده بود. او در انتخابی تیم ملی بزرگسالان موفق شد یدالله محبی را شکست دهد و تنها در مقابل امیرحسین زارع شکست خورد. معصومی در نیمه‌نهایی با حساب 11 بر یک کشتی‌گیر آمریکایی را شکست داد و به فینال رسید. با فینالیست‌شدن معصومی در وزن 125کیلوگرم قهرمانی ایران در رقابت‌‌های جهانی صوفیه بلغارستان در رده جوانان قطعی شد. محمدرضا شاکری در 65کیلوگرم و عرفان الهی در 74کیلوگرم 2کشتی‌گیر ایران بودند که از دور مسابقات حذف شدند.

این خبر را به اشتراک بگذارید